Thursday, April 07, 2011

Story of Jika kau kekasih...(eps 1)

" Abang..Ingat tak tempat ni?"tanya Aina  Batrisya kepada suaminya Tengku Akmal farid."Mestila abang ingat ni kan tempat pertama kali kita berjuma"."Abang ingat tak masa abang tolong saya waktu saya hampir lemas di sungai ni?"Ingat masa tu awak terkapai-kapai sebab tak tahu nak berenang,nasiblah ada hero awak ni"."Eleh ye la tu".Eh betul lah"Sedar tak sedar dah tiga belas tahun tahun kita kenal kan"aah kan,cpt btl masa berlalu"."Dah2 jom balik dah senja dah ni..orang tua kata tak elok.."Lalu mereka berlalu pergi..disaat itu Aina dan Akmal sangat bahagia.Rumah tangga mereka sentiasa harmoni dan tenteram.Ketika itu Akmal banyak menghabiskan masanya dengan isteri yang dikasihinya yang juga pernah menjadi kawan baiknya dulu.Cinta berputik sewaktu Aina dan Akmal berjumpa di Sungai yang berhampiran dengan tempat tinggal mereka.Perkenalan bermula sewaktu Aina jatuh dari batu dan kebetulan Akmal sedang bermandi manda bersama rakan-rakannya yang lain di sungai tersebut.Ketika itu Aina berumur 13 tahun manakala Akmal 14 tahun.

Setelah beberapa tahun mereka berkawan,akhirnya mereka sampai ke alam perkahwinan..Tetapi tidak lama selepas mereka berkahwin,pelbagai dugaan datang melanda."yg malam ni abang balik lewat ada meeting..tak payah tunggu tau awak makan dulu..nanti balik saya makan"."aa..yelah,kalau macam tu balik nanti saya naik teksi je lah"."Sori wak"."tak pe Ina faham"."nah ni bekal untuk abg,makan tau"."terima kasih,dah abang gerak dulu tau"."aa yelah,hati2 bg"."assalammualaikum.""waalaikumsalam".Akmal berlalu pergi dengan kereta fotunernya.Pada malam itu Akmal merupakan orang terakhir yang keluar dari pejabat malang nya dia telah di tangkap oleh Jabatan Agama Islam Negeri.Dia ditangkap sedang berdua-duaan di dalam biliknya bersama dengan keraninya yang bernama Tania Marini.Dalam diam Tania sudah lama memendam perasaan terhadap Akmal.Setelah mendapat tahu Akmal telah mempunyai isteri dia menggunakan pelbagai cara untuk melupakannya.Tetapi ada seseorang yang ingin menghancurkan Tania kerana Tania pernah menolak lamaran dari seorang lelaki yang bernama kamarul.Pada ketika itu,Aina sedang demam.Dia menantikan kepulangan suaminya yang tersayang dengan harapan adalah yang akn menjaganya.

Beberapa deti berlalu tiba-tiba pintiu rumahnya diketuk dan lonceng dibunyikan..Nok,nok,nok..Ding dong..."kejap.." tiba-tiba...bersambung di eps 2.

3 comments:

  1. na...buli la bwt novel sda ni...jgn lpa kc msuk nma sya ar(teda kaitan)...hehe

    ReplyDelete
  2. thankz awk..mana da biasa ja bah..thankz coz sokong..haha walaupun tunggang langgang..nantikan eps yg seterusnya.

    ReplyDelete
  3. fuyoo.. dalam buat proses enovel erk ??? aku pun sama.. tapi idea aku ada but malas nak taip... jgn lah rumit sangat cerita ni ye.. aku nak happy ending.. baru best

    ReplyDelete